Mārketinga un Menedžmenta konsultācijas

Pakalpojumi


Po-russki
In english
   
 
Par kompāniju
Pakalpojumi



Kontakti

Lai realizētu sapņus vajadzīga stratēģija,
Stratēģijai – plānošana.

Autors nezināms

 

1776.gadā, kad Ādams Smits apgalvoja, ka patēriņš ir vienīgais ražošanas mērķis un uzdevums, viņš faktiski runāja par to, ko pēdējos gados dēvē par mārketinga koncepciju. Mārketinga pamatideja ir saskaņot uzņēmuma iespējas un klienta vēlmes, lai sasniegtu abu pušu mērķus.

Mārketingam ir milzīga loma biznesā. Tā ir vadības funkcija, kura ir nopietni jāuzrauga un jāplāno.

Stratēģiskā mārketinga plānošana

Kāpēc nepieciešama stratēģiskā mārketinga plānošana?

Šodien, kad Latvijas tirgū globalizācijas procesu ietekmē ienāk arvien vairāk ārzemju uzņēmumu, laikā, kad strauji mainās biznesa vide, mārketinga loma ievērojami palielinās. Šādā situācijā stratēģiskā mārketinga plānošana kļūst par būtisku konkurences priekšrocību, salīdzinot ar uzņēmumiem, kuros mārketinga plānošana nenotiek vai ir vāji attīstīta. Plānošana dod iespēju būt līdzvērtīgiem ar tiem uzņēmumiem, kuros stratēģiskā mārketinga plānošana ir uzņēmuma darbības kultūras sastāvdaļa jau desmitiem gadu.

Dažādu ārējo faktoru iedarbībā notiek nozīmīgas izmaiņas attiecībās starp uzņēmumu un valsti, uzņēmumu un konkurentiem, uzņēmumu un patērētājiem. Tāpēc – jāmainās attiecībām arī organizācijas iekšienē.

Uzņēmumi, kas veic stratēģisko mārketinga plānošanu, iegūst sekojošas priekšrocības:

  • Labāku pasākumu koordinēšanu.
  • Nosaka gaidāmo attīstību.
  • Palielina organizācijas gatavību pārmaiņām.
  • Samazina neadekvātas reakcijas iespēju uz negaidītiem pavērsieniem.
  • Samazina konfliktus jautājumos, kādā virzienā uzņēmumam būtu jāattīstās.
  • Uzlabo komunikāciju.
  • Menedžeri ir spiesti sistemātiski domāt uz priekšu.
  • Pieejamos resursus var labāk samērot ar iespējām.
  • Plāns piedāvā struktūru regulārai pasākumu pārbaudei.
  • Rezultātā sistemātiska stratēģijas formulēšana dod lielāku investīciju atdevi.

Ja uzņēmumā nav mārketinga plānošanas sistēmas? Tad prognozējamas:

  • Zaudētas peļņas iespējas.
  • Bezjēdzīgi skaitļi ilgtermiņa plānos.
  • Nereāli mērķi.
  • Derīgas tirgus informācijas trūkums.
  • Starpfunkcionālas nesaskaņas.
  • Vadības neziņa.
  • Produktu un tirgu skaita palielināšanās.
  • Izšķiesti līdzekļi uzlabojumu veicināšanai.
  • Neskaidrība par cenu noteikšanu.
  • Pieaugošs jūtīgums pret vides izmaiņām.
  • Kontroles zaudēšana pār uzņēmumu.

Stratēģija

 

Neefektīva

Efektīva

Taktika

Laba

Ātra nāve

Uzplaukums

Slikta

Lēna nāve

Izdzīvošana

Zinātniski pētījumi atklāj, ka uzņēmumi, kuriem nav efektīvas mārketinga plānošanas sistēmas un kas ir rentabli, darbojas plaukstošos vai lielas izaugsmes tirgos. Taču šo uzņēmumu panākumi nav tik lieli kā līdzīgiem uzņēmumiem, kuriem ir efektīvas mārketinga plānošanas sistēmas.

Par panākumiem tiek uzskatīts ne tikai uzņēmuma finansu sniegums vairāku gadu laikā, bet arī veids, kā tas tiek galā ar savu darbības vidi.

Tas nozīmē, ka līdztekus rentabilitātei, uzņēmumam ar efektīvu mārketinga plānošanas sistēmu varētu būt arī:

  • Labi saprotami mērķi;
  • Ļoti motivēti darbinieki;
  • Plašs lietderīgas tirgus informācijas klāsts;
  • Lielāka starpfunkcionālā koordinēšana;
  • Minimāla resursu izšķiešana un dublēšana;
  • Apzināšanās, ka ir nepieciešamas pastāvīgas pārmaiņas un skaidra izpratne par prioritātēm;
  • Lielāka kontrole pār uzņēmumu un mazāks vārīgums pret neparedzētiem notikumiem.

Kad vides un konkurences apstākļi kļūst naidīgi un nestabili, uzņēmumi bez efektīvām mārketinga plānošanas sistēmām sastopas ar nopietnām komerciālajām un organizatoriskām problēmām.

Mūsu firma sniedz konsultācijas jautājumos, kuri saistīti ar stratēģiskā mārketinga  plānošanas sistēmas ieviešanu un vadīšanu uzņēmumā.

 

 
     
  | Par kompāniju | Pakalpojumi | Kontakti |  
   
© 2001-2010 Mārketinga un Menedžmenta konsultācijas

Banneru sistēma BBA
ORG Banner Network
Top.LV PULS.LV Professional rating system